Østjobs
Lyngby

Projektleder i Arkitektur og Ejendomsstrategi

Tilmeldingsfrist 12. juni 2019

Vil du være med til lede Center for Arealer og Ejendommes tværgående udviklingsprojekter indenfor byggeriet? Og har du lyst til at arbejde med brugerinvolvering på tværs af mange forskellige faggrupper?

I Lyngby-Taarbæk Kommune har vi i Center for Arealer og Ejendomme (CAE) en professionel bygherreorganisation, der forestår udviklingen, udførelsen og driften af Kommunens bygninger og anlæg.

Vi har travlt og søger derfor en kollega til vores team af projektledere i Arkitektur og Ejendomsstrategi, som er en udviklingsafdeling for kommunens byggeprojekter. Her arbejder vi fokuseret på at imødekomme og udvikle løsninger for de behov, som kommunes borgere og brugere har til de fysiske rammer i kommunen, i tæt samarbejde med kommunalbestyrelsen og de politiske udvalg.

Hos Arkitektur og Ejendomsstrategi vil du arbejde sammen med otte engagerede kolleger. Vi har et stærkt fagligt fællesskab i uformelle toner og har alle en stor passion for byggeri. Herudover vil du samarbejde på tværs i centeret og kommunen blandt andet med økonomi og jura.

 

Hvad kommer du til at lave
Du vil blive projektleder på byggeprojekter inden for kommunens velfærdsområde, såsom daginstitutioner, kultur, fritid og omsorg. Projekterne kan variere i størrelse og kompleksitet.

Som projektleder får du ansvaret for dine egne projekter. Du vil primært arbejde inden for skole-, kultur-, og dagtilbudsområdet, og du vil få flere projekter, som varierer i størrelse. Helt konkret står vi overfor en kapacitetsoptimering af skole-, kultur- og dagtilbudsområdet, som blandt andet byder på en omfattende opgradering og modernisering af skolerne og dagtilbudsområdet samt modernisering af kommunens kulturejendomme. Derudover har vi en del projekter på sundheds- og omsorgsområdet i vores portefølje.

 

Dine opgaver bliver, at

  • Varetage bygherrerollen
  • Projekt- og procesledelse af kortere og længerevarende og komplekse byggeprojekter
  • Sikre at projekternes processer og beslutninger dokumenteres
  • Levere bidrag og udarbejde beslutningsoplæg til ledelsesorganisationen og styregruppe
  • Styre og vedligeholde det gode samarbejde med eksterne rådgivere og leverandører
  • Agere indenfor rammerne af entreprise- og udbudsjura
  • Benytte byggeriets standardprocesser for projektering, udførelse og leverancer
  • Opbygge gode relationer med kommunens brugere, borgere og samarbejdspartnere
  • Bestille og styre projekterne gennem kontrakterne.

 

Hvad forventer vi af dig

  • Relevant uddannelse, fx som arkitekt, ingeniør, bygningskonstruktør eller lign.
  • Erhvervserfaring som projektleder af byggeprojekter
  • God teknisk viden og forståelse for byggeri
  • God til at bevare overblikket over et projekt og evne til at videreformidle det
  • God til tids-, kvalitets- og budgetstyring
  • Motiveres af at arbejde selvstændigt men er også god til at samarbejde
  • Viden og erfaring med byggelovgivning
  • Kan arbejde og manøvrere i en politisk ledet organisation og evne til bidrage til politiske udvalgssager
  • Lyst og evne til at samarbejde konstruktivt, både internt og udadtil samt bredt i kommunen
  • En medarbejder med godt humør og vilje til at bidrage til et positivt arbejdsmiljø.

 

Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation, gerne en kommune eller statslig organisation.

Vi bestiller projektmateriale gennem kontrakter med eksterne rådgivere, så du får ansvaret for at lave rådgiverudbud og indgå aftaler med eksterne aktører.

Vi lægger vægt på, at opgaverne gennemføres med høj grad af inddragelse, hvor du tænker behov fra brugere og driftspersonale ind i projekterne. Derfor skal du kunne samarbejde med en bred interessentgruppe, der dækker alt fra borgere og politikere til rådgivere.

Der skal udarbejdes oplæg til politiske beslutninger, så det er vigtigt, at du kan kommunikere om komplekse, tekniske problemstillinger eller løsninger på en måde, som ikke-fagfolk kan forstå.

Du kan læse mere om forventningerne til dig som medarbejder i ”Leder- og medarbejdergrundlaget” på
kommunens hjemmeside.

 

Om arbejdspladsen
Center for Arealer og Ejendomme servicerer 55.000 borgere og ca. 4.000 ansatte i Lyngby-Taarbæk Kommune. Vi er byg- og driftsherreorganisation for kommunens ejendomme som skoler, daginstitutioner, idrætsanlæg, svømmehaller, kontorejendomme, omsorgsboliger, flygtningeboliger, veje og grønne områder. Den kommunale bygningsmasse består af 240.000 m2, og vi har samtidig ansvaret for 200 km veje og stier samt 75 ha grønne arealer og 71 ha naturområder.

Centret består af 260 medarbejdere, hvoraf ca. 50 medarbejdere er placeret på rådhuset Du kan se organisationsdiagrammer m.m. på www.ltk.dk/kommune.

 

Vi tilbyder:

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker som projektleder i Center for Arealer og Ejendomme. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i henhold til gældende overenskomst og kvalifikationer med mulighed for ansættelse som specialkonsulent. Arbejdsstedet er Lyngby Rådhus, Lyngby Torv 17, 2800 Kongens Lyngby, som er placeret 2 minutters gang fra Lyngby Station og tæt på motorvejsafkørsel.

Ansættelsesproces
1. samtaler afholdes mandag den 17. juni mellem kl. 09-16, mens 2. samtaler afholdes onsdag den 19. juni om eftermiddagen .

I forbindelse med 2. samtale får du samtidig en case, som du skal løse og præsentere for ansættelsesudvalget.

Ansøgningsfrist: 12. juni 2019 kl.: 12:00

Har du spørgsmål til os, er du velkommen til at kontakte

Krisztina Vágó
Afdelingschef
Tlf.: 29 45 67 81
Gunnar Sigfredsson
Projektchef
Tlf.: 91166504