Nyt fra branchen

Global Fashion Agenda styrker den bæredygtige dagsorden

Bitx Global Fashion Agenda arrangerer Coepnhagen Fashion Summit, verdens største event for bæredygtig mode. Foto: Dansk Mode & Textil.

ASOS og PVH Corp. bliver strategiske partnere i Global Fashion Agenda, der arbejder for en fælles dagsorden for branchens arbejde med bæredygtighed.

I december 2018 kunne Global Fashion Agenda (GFA) byde Nike velkommen som ny strategisk partner, og nu følger yderligere to af modebranchens sværvægtere trop.

Det er den britiske e-commerce-virksomhed ASOS og PVH Corp., der står bag brands som Tommy Hilfiger og Calvin Klein, er netop blevet offentliggjort som strategiske partnere, skriver Dansk Mode & Textil i nyhedsbrevet.


Læs om Global Fashion Agenda


Forbrugeradfærd og integreret bæredygtighed
I samarbejde med de strategiske partnere, arbejder Global Fashion Agenda for at skabe ændringer i måden, vi producerer, markedsfører og forbruger mode på. Derfor vækker de nye strategiske partnere også glæde hos Eva Kruse, CEO for Global Fashion Agenda.

– Med tilføjelsen af ASOS og PVH er vores ringen af strategiske partnere blevet sluttet. Vi er begejstrede for nu at have brancheførende repræsentanter fra alle de forskellige segmenter i modebranchen, herunder luxury, athletic, e-commerce, high street, mass, premium og sourcing-markeder. Som en af verdens største beklædningsvirksomheder, med ikoniske brands som Calvin Klein og Tommy Hilfiger, har PVH været trendsættende i årtier, påvirket forbrugeradfærd og integreret bæredygtighed i sin forretning. Som en af de mest besøgte modedestinationer i verden har ASOS stor indflydelse ved at understøtte sine egne og tredjeparts-brands i at implementere bæredygtige metoder, og som retailer ved at engagere forbrugere i tyverne i bæredygtige forhold, siger Eva Kruse.

Også Nick Beighton, CEO i ASOS, er glad for at blive strategisk partner og muligheder, det medfører.

– Kun ved at samarbejde kan vi lære, dele og udnytte vores kollektive påvirkningskraft til at skabe en meningsfuld og vedvarende forandringer i måde, hvorpå vores branche adresserer nøgleudfordringer i forhold til bæredygtighed, siger Nick Beighton.

Netop det fælles ansvar er også noget, man hæfter sig ved i PVH Corp.

– Det kræver, at man går ud over den enkelte organisations indvirkning, hvis man vil italesætte de udfordringer, modebranchen står over for i dag. Partnerskab er afgørende, hvis man vil opnå en ægte, omfangsrig transformation. Vi er begejstrede for at være en del af Global Fashion Agendas gruppe af strategiske partnere, da PVH er ivrige og åbne for at samarbejde med andre, der deler vores mål om at drive moden fremad for bestandigt, siger Emanuel Chirico, Chairman & CEO for PVH Corp.