Nyt fra branchen

Formland sætter fokus på det unikke og differentierede

Formland Spring 2020 kan opleves i MCH Messecenter Herning 30. januar-2. februar. Foto: MCH/Tony Brøchner.

Formlands Spring-messe byder på ny viden og inspiration til at booste forretningen, styling-events og lærerige foredrag fra branchens skarpeste fagpersoner.

Når Formland inviterer indenfor til Spring-messen 30. januar-2. februar, kan de besøgende hente ny viden og inspiration til at booste forretningen blandt messens aktiviteter, der tæller både styling-events og lærerige foredrag fra branchens skarpeste fagpersoner, skriver Formland i nyhederne.

Der bliver stillet skarpt på at skille sig ud og være unik, når Formland åbner dørene til fire messedage i MCH Messecenter Herning 30. januar-2. februar. Foruden at hente inspiration blandt messens mange udstillere, der tæller såvel etablerede som upcoming brands, kan de besøgende også se frem til at hente ny viden fra messens mange aktiviteter og spændende foredragsprogram.

Med et særligt budskab, der går på tværs af events og foredrag på forårets interiør- og designmesse, sætter Formland fokus på det unikke og differentierede. Butikkerne opfordres og inspireres således til at skille sig ud for at fastholde kunderne samt styrke forretningen og dens eksistens i fremtiden.

I samarbejde med Danske Dekoratører har Formland blandt andet skabt et styling-event, hvor man som besøgende kan få råd og vejledning til sin butik af Danske Dekoratører.

 

Faglige indlæg der booster forretningen
Kigger man nærmere på Formlands foredragsprogram på Speak Up-scenen, står det klart, at der også her bliver rig mulighed for at få tips, tricks og inspiration til, hvordan man styrker forretningen ved blandt andet at holde sig opdateret på tidens trends og tendenser.

Gennem paneldebatter, oplæg og minikurser kan man eksempelvis blive opdateret på, hvordan man lærer at afkode trends og bruge dem i sin butik, hvordan man får det maksimale ud af Instagram som salgskanal, samt hvordan man sælger et produkt til en forbruger, der ikke er interesseret i at købe.

 

Autentisk, bæredygtig, relevant og styr på kommunikation
Bag de lærerige indlæg står stærke fagpersoner som Louise Byg Kongsholm, ejer af pej gruppen, Anne-Louise Johnsen, Social Media Manager hos Saabo Kommunikation, og Jill Hawkins, Independent futures consultant. Sidstnævnte vil give de besøgende et indblik i, hvordan man sælger sit produkt til en generation, der er vokset op i en verden præget af klimaforandringer, overforbrug og masseproduktion.

– Brands står i dag over for en forbruger, som sætter spørgsmålstegn ved, hvad de har, hvorfor de har det, og om de overhovedet har brug for det – og der bliver sat store krav til, at brands skal være autentiske, bæredygtige, relevante og have styr på kommunikationen.

– Den ultimative egenskab i fremtiden er kreativiteten, som skal højnes for at løse udfordringer – som hvordan man udvikler en bæredygtig virksomhed eller sælger produkter til forbrugere, som ikke har et behov – og komme frem til unikke idéer, der er relevante for den fremtidige forbruger, siger Jill Hawkins, der med sit oplæg håber at kunne sætte tankeprocesserne om at gøre tingene anderledes i gang.

Også Thomas Skov og Anette Eckmann er blandt oplægsholderne på forårets messe. Hvor Thomas Skov vil give besøgende input til, hvordan man via høflighed og nærvær kan skabe mersalg og løfte butiksoplevelsen for kunden, drager Anette Eckmann paralleller til detailhandlen og dens overlevelse i udlandet.

 

Læs artiklen i sin helhed hos Formland

 

Nyheder fra udstillerne