Nyt fra branchen

BOCONCEPT VINDER “BEST LIFESTYLE FRANCHISE OF 2019”

BoConcept har vundet prisen “Best Lifestyle Franchise of 2019” ved Global Franchise Awards 2019. Prisen hylder dygtighed og professionalisme inden for international franchisevirksomhed.

BoConcept har vundet prisen “Best Lifestyle Franchise of 2019” ved Global Franchise Awards 2019. Bag prisen står en af de største globale mediekanaler med speciale inden for franchise – magasinet “Global Franchise Magazine”.

Prisen hylder dygtighed og professionalisme inden for international franchisevirksomhed og anerkender de brands, som har gjort det særlig godt, skriver BoConcept i en pressemeddelelse.

Dommerpanelet bestod af udvalgte kompetente personer inden for international franchise.

Blandt de kvaliteter, dommerne kiggede efter, var vækst og ambitioner i udlandet, stærk support til franchisetagerne, en stærk marketingkampagne og en vilje til at fremme franchisevirksomhed som koncept. Dommerne gik først og fremmest efter brands, som – efter deres mening – havde hævet niveauet inden for global franchisevirksomhed.

“BoConcepts franchisetagere har opnået succes og stor kundetilfredshed i flere lande verden over. BoConcept har en tiltrækkelig størrelse hvilket skaber et solidt grundlag for yderligere udvikling og vækst på et internationalt plan”, udtaleler dommerne.

 

Sådan blev franchisesystemerne bedømt
Før selve prisuddelingen opstillede “Global Franchise Magazine” klare kriterier og et pointsystem, som blev kontrolleret og valideret af et antal uvildige eksperter fra branchen.
Kandidaterne blev først bedømt efter et pointsystem, og de brands der fik den højeste pointscore, blev så nomineret til en pris.

De nominerede blev derefter vurderet af dommerpanelet som med baggrund i kriterierne valgte den af de nominerede fra hver kategori, som efter deres mening bedst repræsenterer de værdier, “Global Franchise Magazine” ønsker at hylde.

BoConcept blev vinder i livsstilskategorien og modtog prisen “Best Lifestyle Franchise of 2019”. Priserne blev uddelt i Las Vegas ved IFA’s (International Franchise Association) årlige kongres for 2019, som er den største begivenhed inden for franchiseverdenen, når det gælder forretningsudvikling og personlig udvikling

Prisen er en bekræftelse på, at BoConcept er et stærkt brand med et globalt franchisekoncept, som omfatter over 300 butikker i 65 lande. En virksomhed med fantastiske muligheder og et enormt potentiale der netop nu tilbyder meget attraktive muligheder for at blive Multi-Unit franchisepartner i både Danmark og resten af verden.

 

Starten på det hele
I en søvnig by i 1950’ernes Danmark står et par unge møbelsnedkere ved indgangen til deres nye fabrik. De er stolte. Fabrikslokalet er nok beskedent i størrelse, men det er perfekt udformet, og alt er omhyggeligt bygget med deres egne hænder.

Blot to år tidligere, i sommervarmen i 1952, havde Jens Ærthøj og Tage Mølholm startet deres møbelforretning. Det eneste, de havde at gøre godt med, var dygtighed og ungdommelig beslutsomhed. Nu træder de over tærsklen med fire medarbejdere, en voksende ordreliste og tilfredsstillelsen ved at forfølge deres ambition om at introducere danske kvalitetsmøbler for et bredere publikum.

 

Læs hele historien om BoConcept

 

 

 


Om BoConcept

BoConcept så dagens lys i Danmark i 1952 og er i dag et førsteklasses livsstilsbrand med en detailkæde med næsten 300 butikker i mere end 60 lande. Vi designer, producerer og sælger moderne møbler, tilbehør og belysning til stuen, spisestuen, soveværelset, hjemmekontoret og udendørs rum. Vi hjælper også vores kunder med at skabe et personligt hjem med vores omfattende indretningsservice i butikken eller i hjemmet.